Saturday 17 March 2012

I, Me and Myself





Nk cite sal ape eh???? ok...

@ Nama : Noor Afifah bt Azhar (mksdnya Berbudi bahasa, punya harga diri, bermartabat tinggi)
@ Asal : Kelantan (pure kelantanese)
@ Umur : Tahun ni insyaAllah masuk 20 tahun (dh dua dekad upenye bernyawa atas bumi Allah ni)
@ Tarikh lahir : 30.September.1992 (ada yg lahir hari sama ngan saya???)
@ Latar Belakang Pelajaran

 i. SK Berangan (1),Tumpat, Kelantan.
Sebelum saya sekolah di sekolah ni,saya pernah bersekolah di SK Sultan Ibrahim (1). Disebabkan oleh ayah saya ditukarkan ke sekolah yang lain(ayah kan cikgu), kami semua terpaksalah berpindah sama... Di sekolah ni la sy menduduki UPSR.. alhmdulillah dpt la rezeki yg ok la... 



ii. SMK Dato' Biji Wangsa
Seterusnya, pengajian di peringkat sekolah menengah disambung di sekolah ini.. Banyak betul kenangan bersama kawan2 di sini.. Di sini la ada kenangan pahit manis.. Result PMR agak gempak la dr SPM.. SPM mcm x ok sgt..hehehe.. Tp alhamdulillah still dpt meneruskan pengajian..

iii. Kolej Matrikulasi Perlis
 Selepas dpt keputusan SPM, sy ditawarkan untuk belajar di KMP dan Diploma Sains Komputer(Multimedia) dr UTM KL.. tp saya memilih KMP..xtaw la kenapa..saya igt lg sehari selepas sy membayar yuran utk masuk KMP, surat tawaran dr UTM sampai..pada waktu tu saya agak kecewa kerana x memilih utk berada di UTM..namun sesuatu pasti ada hikmahnya kan....mgkn nk bg sy peluang kenal Perlis Indera Kayangan kot..hehehe.. 1st time berjauhan dr family n 1st time keluar dr Kelantan...



iv. Universiti Teknologi Malaysia
Dan sekarang di sini lah sy berada... setelah menempuh seketika cuma masa di KMP.. saya seterusnya ditawarkan Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer (Sistem Pangkalan Data)... saya slalu terfikir..mmg saya ada jodoh dgn UTM ni...masa diploma dlu pun dpt UTM tp tolak.. utk ijazah pun still dpt UTM jgk... InsyaAllah saya akan cuba utk buat yang terbaik sepanjang 4 tahun berada di sini setelah mengecawakan mak ayah dan diri sendiri sgn result matrik yang agak x teruk.. insyaAllah akan ada hikmah saya berada di sini skrg ni...

No comments:

Post a Comment